Når din historie strømmer ud af telefonen og ind i lytterens ører, kommer du så tæt på dine kunder og dit publikum som overhovedet muligt. Artikler og video kræver koncentration, men en god podcast kan man lytte i bilen, på løbeturen, i toget og når man trænger til at koble af - og lige der kan du komme din lytter meget nær. Jeg vil gerne hjælpe med at få din fortælling ud til brugerne, men hvad skal der til, for at din podcast bliver hentet af brugerne?
Jeg har udviklet succesfulde formater til DR og Radio4 og er trænet i at finde den gode idé og udvikle den til et fyldestgørende koncept. Man kan altid vente på det guddommelige lyn slår ned med genialiteter, men det er jeg alt for utålmodig til. Derfor arbejder jeg målrettet og konkret med idéudvikling og har erfaringen og metoderne til at omforme de gode idéer til velfungerende koncepter.
Jeg har været vært på mange forskellige radioprogrammer, og ved, hvordan man skaber nærvær og forbindelse med lytterne. Når du sætter en podcast i øret, vil du først og fremmest høre om noget, der interesserer dig, men du vil også gerne være i godt selskab. Det kan jeg levere, og jeg kan hjælpe dig med at træne dine værtsevner, så du også bliver godt selskab for dine lyttere.
En podcast skal lyde godt. Mikrofonteknik og produktion er afgørende for, om man kan holde ud at lytte til en podcast. Alt for mange gode idéer er blevet optaget med skrattende mikrofoner og prustende værter, og det kan ingen holde ud at lytte på i længden. Jeg har arbejdet professionelt med lyd-produktion i mere end 20 år og ved, hvad der skal til, for at en podcast bliver lækker at lytte på.
“Efter 10 års forgæves forsøg på at blive rockstjerne endte jeg på Journalisthøjskolen, hvor Radioværkstedet blev mit andet hjem. Efter uddannelsen gik jeg direkte ind på DR, hvor jeg har produceret dokumentarer og radiofortællinger for både P1 og til P4 og fungeret som vært.
Efter det brugte jeg seks år på at være en del af det hold, der byggede DRs nye børnekanaler op, og da der skulle ske noget nyt igen, startede jeg mit eget produktionsselskab, hvor jeg fungerer både som producent og konsulent.
Til den ‘nye’ Radio4 har jeg produceret og været vært på flere nye formater, som eksempelvis programmerne ‘Studsgade’ og ‘Hemmelige Hilsner’ og magasinet ‘Skærmtid’, som behandler børnenes og familiernes største tidsrøver: Skærmen. I programserien taler jeg både med eksperter, forældre og børn, og jeg brænder for at videreformidle deres oplevelser og synspunkter på en levende og engagerende måde.
Ved siden af det skriver jeg børnebøger og fungerer som underviser og inspirator på Manuskriptskolen for børnefiktion.”
Kontakt Frederik Hansen på +45 27 44 70 33 eller fmhansen@gmail.com